حق چاپگتی ایماژ

در مورد تصویر نظر دهیدگروه های کشاورزان در برابر دو اصلاحات ارضی جدید به خیابان ها آمدند

سه لایحه بحث برانگیز که می تواند شیوه تجارت کشاورزان در هند را تغییر دهد ، پارلمان این کشور را مختل کرده و اعتراضات خیابانی را برانگیخته است.

روز یکشنبه سنا یا راجا صبا در یک جلسه پرتنش دو لایحه را تصویب کرد. لوایح پس از تصویب رئیس جمهور به قوانینی تبدیل می شوند که در این مرحله رسمیت دارد.

احزاب مخالف دولت را متهم كردند كه با تصويب عجولانه پيش نويس قوانين و گوش ندادن به خواسته هاي آنها براي ارسال پيش نويس قوانين به كميته پارلماني براي بررسي هاي بيشتر ، روال پارلمان را به سخره گرفته است.

این اختلاف منجر به تعلیق عضویت هشت عضو مخالف شد که تا عصر دوشنبه در خارج از پارلمان اردو زدند.

اما فراتر از درگیری سیاسی ، این لایحه ها همچنین نظرات را تقسیم کردند – در حالی که نخست وزیر نارندرا مودی اصلاحات را “یک لحظه آبخیز” برای کشاورزی هند توصیف کرد و احزاب مخالف آن را “ضد کشاورز” خواندند و آن را به “حکم اعدام” تشبیه کردند.

گروه های خشمگین و مضطرب کشاورزان آنها را ناعادلانه و استثمارگر می دانند. تا حدی ، اقتصاددانان طرفدار اصلاحات از این اقدام استقبال کرده اند ، اما می گویند این یک رویه تکه تکه است که بعید به نظر می رسد کار زیادی انجام دهد.

لوایح دقیقاً چه پیشنهادی را ارائه می دهند؟

در مجموع ، این اصلاحات باعث کاهش قوانین فروش ، قیمت گذاری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی می شود – قوانینی که ده ها سال از کشاورزان هند در برابر بازار آزاد محافظت می کند.

همچنین به خریداران خصوصی امکان می دهد کالاهای اساسی برای فروش در آینده را تهیه کنند ، کاری که فقط نمایندگان مصوب دولت می توانستند این کار را انجام دهند. آنها قوانینی را برای کشاورزی قراردادی تعریف می کنند که به موجب آن کشاورزان تولید خود را متناسب با تقاضای خریدار خاص تنظیم می کنند.

یکی از بزرگترین تغییرات این است که به کشاورزان اجازه می دهد محصولاتشان را مستقیماً به شرکتهای خصوصی – شرکتهای کشاورزی ، فروشگاه های زنجیره ای سوپرمارکت و مواد غذایی آنلاین – با قیمت بازار بفروشند. در حال حاضر بیشتر کشاورزان هندی بیشتر محصولات خود را در بازارهای عمده فروشی تحت کنترل دولت یا بدهکار به قیمت زمین تضمین شده می فروشند.

  • آیا انسداد ویروس کرونا باعث کمبود مواد غذایی در هند خواهد شد؟

  • پناهندگان آب در هند که در اردوگاه های گاو زندگی می کنند
  • پیاز: لایه برداری از اقتصاد غذایی هند

این بازارها توسط کمیته های متشکل از کشاورزان ، اغلب مالکان بزرگ ، فروشندگان یا “نمایندگان کمیسیون” اداره می شوند که به عنوان واسطه در کارگزاری فروش ، سازمان ذخیره سازی و حمل و نقل یا حتی معاملات مالی تأمین می شوند.

این یک سیستم پیچیده است که توسط مقررات پشتیبانی می شود و مجموعه ای از روابط شخصی و تجاری است.

حداقل اصلاحات روی کاغذ این اصلاحات را به کشاورزان می دهد که خارج از سیستم “مندی” موسوم به “فروش”.

پس مسئله چیست؟

مسئله این است که مشخص نیست چگونه این اتفاق واقعاً رخ خواهد داد. به عنوان مثال ، کشاورزان می توانند در بسیاری از ایالت ها به بازیکنان خصوصی بفروشند اما آنچه این قوانین انجام می دهد ارائه یک چارچوب ملی است.

اما کشاورزان اساساً نگرانند که در نهایت این امر منجر به پایان بازارهای عمده فروشی و تضمین قیمت شود و آنها را بدون گزینه پشتیبان ترک کند. یعنی اگر آنها از قیمت پیشنهادی خریدار خصوصی راضی نباشند ، نمی توانند به مندی برگردند یا از آن به عنوان یک چانه زنی در هنگام مذاکره استفاده کنند.

مولتان سینگ رانا ، کشاورز در ایالت پنجاب گفت: “اول ، کشاورزان احساس علاقه به این بازیکنان بخش خصوصی می کنند که قیمت بهتری برای محصولات ارائه می دهند. در این فاصله مهندسان دولت چمدان خود را بسته بندی می کنند و پس از چند سال ، این بازیکنان بهره برداری از کشاورزان را آغاز می کنند. این چیزی است که ما از آن وحشت داریم.” بی بی سی پنجابی شمالی.

حق چاپگتی ایماژ

در مورد تصویر نظر دهیدپنجاب شاهد بزرگترین اعتراضات بود

دولت گفته است که سیستم Mandi ادامه خواهد داشت و آنها حداقل قیمت پشتیبانی (MSP) را که در حال حاضر ارائه می دهند پس نخواهند گرفت. اما کشاورزان مشکوک هستند.

سوخدو سینگ کوکری ، یک کشاورز به بی بی سی پنجابی گفت: “این هدف از بین بردن کشاورزان کوچک و حاشیه ای است که از طریق تحویل کشاورزی و بازار به شرکت های بزرگ ، آنها می خواهند زمین ما را بگیرند اما ما اجازه نمی دهیم این کار را انجام دهند.”

این اعتراضات در پنجاب و ایالت همسایه هاریانا ، جایی که سیستم ماندی قوی و بهره وری بالاست ، شدیدترین اعتراضات بود ، بنابراین فقط دولت توانست این حجم از محصول را با قیمت تعیین شده خریداری کند.

آجیت رانادی ، اقتصاددان ، می گوید: “دادن آزادی فروش به کشاورز برای فروش خارج از سیستم ماندی به هرکسی گام خوشامدگویی در کاهش محدودیت های کشاورز است.”

“اما شما برای همزیستی با سیستم تجارت خصوصی به یک سیستم مندی نیاز دارید. شاید دولت نیاز به تهیه یک قانون نوشته شده برای عدم پس گرفتن PMS یا سیستم مندی داشته باشد.”

تحلیلگران دیگر می گویند اصلاحات بسیار بزرگتری – به عنوان مثال در کاربری زمین – برای ایجاد هرگونه اهرم واقعی به بازیکنان خصوصی نیاز است.

هند هنوز قوانین سختگیرانه در مورد فروش و استفاده از زمین های کشاورزی و یارانه های زیادی دارد که از کشاورزان در برابر نیروهای بازار محافظت می کند.

چرا او چنین اختلاف سیاسی ایجاد کرد؟

کشاورزان همیشه یک رأی مهم برای احزاب بوده اند ، و اختلافات باعث شده است که احزاب از هم جدا شوند.

اما این ردیف همچنین نتیجه نحوه تصویب این دو لایحه است.

علیرغم درخواستهای مكرر مخالفان ، BJP حاكم از ادامه بحث درباره این لایحه به روز بعد یا ارجاع آن به كمیته ویژه ای كه اعضای آن می توانند درباره آن بحث و اصلاح كنند ، خودداری كرد.

حق چاپگتی ایماژ
در مورد تصویر نظر دهیدمنتقدان می گویند که شرکت های خصوصی از کشاورزان بهره برداری خواهند کرد

حتی هنگام فوران هیاهو – نمایندگان مخالف حزب به چاه خانه هجوم بردند ، میکروفن هایشان را انداختند و کاغذها را پاره کردند – نایب رئیس پارلمان ، عضو پارلمان از حزبی که از دولت حمایت می کند ، تصمیم گرفت که با رای گیری پیش برود.

اما ، به خشم مخالفان ، او رأی آورد ، نه رأی واقعی. دومی ، که به اعضای پارلمان اجازه می دهد رای خود را بدهند ، دقیق تر است. نمایندگان مخالف مجلس ادعا کردند که رأی صوتی نه تنها شتابزده ، بلکه آشکار هم نبوده است – آنها می گویند در سر و صدای اعتراض ، تشخیص اینکه BJP آرا enough کافی برای تصویب لایحه ها دارد دشوار است.

پاسخهای ساده ای نیستند

نیخیل ایندار ، اخبار بی بی سی ، بمبئی

از بهره وری پایین گرفته تا زمین های پراکنده زمین ، کمبود زیرساخت ذخیره سازی و بدهی زیاد ، دلایل مختلفی برای ادامه بیماری کشاورزی هند وجود دارد.

کشاورزی که نیمی از جمعیت هند را مشغول به کار می کند مدتهاست که نیاز مبرم به اصلاحات دارد. اما لایحه های جدید – و بحث برانگیز – بعید به نظر می رسد که نوعی دارو برای مشکلات کشاورزان باشد. در واقع هدف آنها این است که اجازه دهند نیروهای بیشتری در بازار فعالیت کنند. یک نظر وجود دارد که این امر باعث بهبود درآمد مزرعه ، جذب سرمایه گذاری و فناوری و افزایش بهره وری می شود. همچنین این امر کشاورزان را از کنترل واسطه هایی که به طور موثر بازارهای عمده فروشی را مدیریت می کنند ، آزاد می کند. اما با این تغییرات ، آنها کمیسیون خود را از دست می دهند و دولت های ایالتی نیز درآمد مالیاتی قابل توجهی از دست می دهند.

حق چاپگتی ایماژ

در مورد تصویر نظر دهیدبسیاری از کشاورزان محصولات را در بازارهای عمده فروشی بزرگ یا محصولات غیرمجاز می فروشند

آنها پیشتاز این اعتراضات هستند – و روشن است که منافع ویژه ای بازی می کنند. اما نظر دیگری نیز وجود دارد. Devendra Sharma ، کارشناس سیاست های کشاورزی ، می گوید: تجربه در سراسر جهان نشان داده است كه تبدیل كشاورزی به شركت های كشاورزی ، برخلاف بهبود درآمد مزارع ، اغلب آنها را ناامید می كند. شارما به بی بی سی گفت: “رها كردن كشاورزان به بازارهای ظالمانه شبیه به قرار دادن گوسفندان در مقابل گرگ است.” “در سیستم فعلی نشتی وجود دارد و باید اصلاح شود ، اما جایگزینی یک مدل شکست خورده برای مدل دیگر راه حل نیست.” شواهد کشورهایی که حتی پس از برچیده شدن بازارهای عمده فروشی ، کشاورزان نیز از آنها بهره ای نبرده اند ، این استدلال را تأیید می کند. پاسخهای ساده ای نیستند. اما کارشناسان اتفاق نظر دارند که در کشوری که میلیون ها نفر در کشاورزی اشتغال دارند ، تنها سرنوشت کشاورزان برای نوسانات بازار نمی تواند باشد.

موضوعات مرتبط

  • هند

  • کشاورزی
  • آسیا


لینک ها کوتاه شده

tinyurl.com/y6m2fwbg
is.gd/s9BZpQ
shrtco.de/ailo7
clck.ru/Qyqtw
u.nu/s41z9
ulvis.net/286

بیشتر بخوانیم؟
India Covid-19: بالیوود با افتتاح سالن های نمایش فیلم با بزرگترین تست در گیشه مواجه است